În „oraşul dintre vii” lua fiinţă în anul 1963 un lăcaş de învăţământ pentru elevi cu deficienţe mintale, menit să le ofere acestora şansa însuşirii unei meserii care să-i ajute să se integreze în viaţa socială a comunităţilor din care proveneau . Începând cu anul 1996, şcoala oferă servicii educaţionale şi pentru elevii fără dizabilităţi, aceştia ajutând la integrarea socială mai uşoară a celor din învăţământul special.
Fiind ferită de aglomeraţia şi agitaţia specifice centrului oraşului, şcoala are totuşi un foarte bun acces la principalele mijloace de transport, aflându-se foarte aproape atât de staţia CFR, cât şi de autogară, ceea ce permite recrutarea elevilor dintr-o arie mai largă, aceştia având astfel posibilitatea frecventării cursurilor prin navetă. Pentru elevii care au domiciliul în localităţi mai îndepărtate, şcoala poate asigura cazare în internatul şcolii, care are o capacitate de 150 locuri şi masă la cantina proprie.
În anul 2006 a fost dat în folosinţă noul local al şcolii, construit prin fonduri rambursabile de la Banca Mondială, clădirile vechi ale şcolii intrând în programul de reabilitare prin Proiectul Phare 2004-2006.
Existenţa concurenţei între sistemele de educaţie, implicarea crescândă a agenţilor economici şi sociali, a mass – mediei în actul educaţional, determină o permanentă preocupare pentru cunoaşterea contextului social, adaptarea ofertei şcolii la acest context, dar şi promovarea intenţiilor educaţionale prin toate mijloacele. Şcoala de Arte şi Meserii “Sf. Ecaterina” Huşi asigură formarea profesională atât ca formă de învăţământ special, cât şi ca formă de învăţământ public pentru domeniile: industrie textilă şi pielărie, construcţii, instalaţii şi lucrări publice, turism şi alimentaţie .
Unitatea noastră şcolară constituie de asemenea şi un centru de formare profesională pentru toate categoriile de vârstă, ceea ce este concretizat şi prin colaborarea noastră ca furnizor de formare profesională a adulţilor (anexa 16 EDU). Până în prezent a fost cuprins un număr de peste 300 de adulţi care au absolvit cursuri de re/calificare din care mai mult de 50% au fost încadraţi.